مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه
دکتر علی بصام / رینوپلاستی / عمل جراحی بینی نیمه فانتزی👃🏻
اینستاگرام دکتر بصام

عمل جراحی بینی نیمه فانتزی👃🏻

۴.۹/۵

بینی نیمه فانتزی دارای یک سری ویژگی های خاص است که آن را از هر دوی این مدل ها متمایز می کند. این جراحی بیشتر برای افرادی که علاقه مند به بینی های طبیعی و دارای قوس کوچکی بر روی بینی خود هستند مورد استفاده قرار می گیرد. در جراحی بینی نیمه فانتزی تناسب اندازه و فرم بینی با توجه به دیگر اجزای صورت حفظ خواهد شد. در این مقاله با بررسی نمونه کارهای جراحی بینی دکتر علی بصام، قصد داریم تا مفهوم کمتر شناخته شده جراحی بینی نیمه فانتزی را توضیح داده و به خوبی آن را به شما بشناسانیم. با ما همراه باشید.

عمل بینی نیمه فانتزی

بینی نیمه فانتزی چه شکلی است؟

بینی نیمه فانتزی دارای خصوصیاتی است که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم. به طور کلی، اگر شما از جراح بینی بخواهید که بینی تان را به شکل نیمه فانتزی عمل کند، او تغییرات گسترده ای بر روی بینی اعمال نمی کند تا بینی حالت عروسکی به خود نگیرد.

البته باید توجه داشته باشید که میزان تغییرات بعد از عمل بینی نیمه فانتزی متوسط است. نه آنقدر کم که بینی حالت طبیعی به خود بگیرد و اصلاحات نامحسوس باشند و نه آنقدر زیاد که بینی فوق العاده کوچک و سر بالا شود.

کاندیدای مناسب عمل بینی نیمه فانتزی

  • افرادی که صورت آن ها به طور کامل رشد کرده باشد.
  • افرادی که از لحاظ جسمی در سلامت کامل باشند.
  • افرادی که انتظار واقع گرایانه ای از جراحی داشته باشند.
  • افرادی که سیگار و دخانیات استعمال نمی کنند.
  • افرادی که بینی غضروفی و پوست نازکی دارند.
  • افرادی که بینی بزرگتری نسبت به صورت خود دارند.

ویژگی های بینی نیمه فانتزی

سه ویژگی اصلی برای بینی های نیمه فانتزی می توان در نظر گرفت. این ویژگی ها عبارتند از:

عکس جراحی بینی نیمه فانتزی دخترانه

در این بخش شما می توانید دو نمونه کار عمل بینی نیمه فانتزی دکتر علی بصام را ببینید و تصمیم بگیرید که آیا مدل مورد علاقه شما برای حالت بینی تان بعد از عمل به بینی این افراد شبیه هست یا خیر.

نمونه-کار-جراحی-بینی-نیمه-فانتزی
مدل-عمل-بینی-نیمه-فانتزی
نمونه-کار-عمل-بینی-نیمه-فانتزی

روش های انجام جراحی بینی نیمه فانتزی

برای انجام این جراحی می توان به مانند عمل بینی از روش های باز و بسته استفاده کرد. و انتخاب هر کدام از این روش ها بر عهده جراح است که با توجه به شرایط و نوع بینی فرد، میزان ایرادات بینی و اصلاحات موردنظر یکی از این روش ها را انتخاب خواهد کرد.

تنها باید بدانید که در روش بسته محدودیت هایی برای اعمال تغییرات به دلیل عدم دسترسی کامل به ساختار بینی وجود دارد در صورتی که در روش باز این مشکل وجود ندارد و جراح به طور کامل به ساختار بینی دسترسی داشته و می توان تغییرات مورد نیاز را اعمال کند.

جراحی-بینی-نیمه-فانتزی-به-روش-باز
جراحی-بینی-نیمه-فانتزی-به-روش-بسته

بعد از انتخاب روش مورد نظر جهت انجام جراحی در ابتدا فرد تحت بیهوشی یا بی حسی موضعی متناسب با وضعیت سلامتی وی قرار گرفته و سپس با استفاده از یکی از روش های باز یا بسته برش ها ایجاد شده و تغییرات و اصلاحیات موردنظر اعمال خواهد شد. در صورتی که نیاز به پیوند غضورف باشد نیز از غضروف های بینی یا گوش برای تغییرات کوچک و از غضروف های دنده نیز برای تغییرات بزرگ استفاده خواهد شد. در نهایت نیز بعد از اتمام جراحی برش ها بخیه زده خواهند شد و فرد قادر است بعد از چندساعت از به هوش اومدن از بیمارستان ترخیص شود.

جراحی بینی نیمه فانتزی زنانه

شاید خودتان در این باره حدس هایی زده باشید اما خوب است بدانید که جراحی بینی فانتزی در میان زنان محبوب تر است. امروزه بسیاری از این افراد نمی توانند بین جراحی بینی طبیعی و فانتزی انتخاب کنند. به همین دلیل است که عمل بینی نیمه فانتزی را انتخاب می کنند.

جراحی بینی نیمه فانتزی برای بانوانی که می خواهند قوس روی بینی و سربالایی نوک آن به میزان متناسبی ایجاد شود، بسیار مناسب بوده و رضایت آن ها از نتیجه جراحی بینی را در پی خواهد داشت.

عمل جراحی بینی نیمه فانتزی مردانه

همه ما از کلیشه «مرد که نباید دماغ عملی باشه» و «حداقل اگه دماغتو عمل می کنی، مردونه عمل کن» آگاهی داریم. در گذشته بسیاری از آقایان به دلیل تاثیر منفی همین کلیشه های ذهنی نمی توانستند بینی خود را به مدل نیمه فانتزی عمل کنند. اما امروزه می توان جراحی بینی مردانه را به صورت نیمه فانتزی انجام داد و به این ترتیب علاوه بر اصلاح مشکلات بینی، به بهبود ظاهر آن در پی افزایش زیبایی صورت نیز پرداخت.

جراحی-بینی-نیمه-فانتزی-مردانه
عمل-بینی-نیمه-فانتزی-مردانه

جراحی بینی نیمه فانتزی گوشتی

خیلی از مردم فکر می کنند که در طول روند جراحی بینی گوشتی نمی توان حالت بینی را به شکل فانتزی و نیمه فانتزی در آورد. ریشه این تفکر در گذشته ی جراحی بینی است، در دوره ای که بر خلاف حالا، جراحان بینی از تجربه، مهارت و ابزارهای پیشرفته لازم برای جراحی بینی های گوشتی به بهترین شکل ممکن نبودند.

جراحی بینی گوشتی نیمه فانتزی یعنی نوعی از جراحی بینی که در آن، بینی های گوشتی به حالت نیمه فانتزی در می آیند. امروزه زنان و مردان بسیاری خواهان انجام این مدل عمل بینی هستند.

عوارض عمل بینی نیمه فانتزی

این جراحی در صورتی که توسط جراحی با تجربه انجام شود، و هم چنین افراد مراقبت های بعد از عمل را به خوبی رعایت کنند، عوارض چندانی را در پی نخواهد داشت. اما هنگامی که عمل بینی نیمه فانتزی توسط جراح بی تجربه و ناکارآمدی انجام شود، عوارضی نظیر نامتقارن بودن سوراخ های بینی، سوراخ شدن تیغه میانی بینی و بی حسی پوست را به دنبال خواهد داشت. که برای رفع آن ها افراد باید عمل ترمیمی بینی را انجام دهند.

👈🏻البته باید به این موضوع اشاره کرد که این جراحی عوارض موقتی مانند خونریزی، تورم، قرمزی و عفونت را نیز ممکن است در بر داشته باشد که با رعایت مراقبت ها و نکات توصیه شده پزشک احتمال بروز آن ها را به حداقل رساند.

هزینه عمل بینی نیمه فانتزی

هزینه عمل بینی نیمه فانتزی را باید بعد از معاینه بینی خود از جراح بینی جویا شوید. چرا که نمی توان هزینه جراحی بینی را به صورت کلی تعریف کرد. دلیل این موضوع آن است که بینی افراد مختلف می تواند انواع مختلفی داشته باشد و برای اصلاح مشکلات تنفسی و ظاهری هر یک نیاز به انجام اقدامات گوناگونی باشد.

دوره نقاهت عمل بینی نیمه فانتزی چقدر است؟

به زمانی در حدود ۷ الی ۱۰ روز برای استراحت مطلق نیاز است و به مدت زمانی ۴ الی ۸ ماه باید مراقبت های بعد از عمل به خوبی رعایت شود.

آیا جای زخم در عمل بینی نیمه فانتزی بر روی پوست باقی می ماند؟

خیر، به مرور زمان جای زخم و بخیه ها بر روی بینی از بین خواهند رفت.

آیا هزینه عمل بینی نیمه فانتزی شامل بیمه می شود؟

خیر، به دلیل اینکه این جراحی در دسته جراحی های زیبایی قرار می گیرد، هزینه آن شامل بیمه نخواهد شد.

آیا عمل بینی نیمه فانتزی برای آقایان مناسب است؟

بله این جراحی برای آقایانی که مایل به تغییر زیاد ظاهر بینی خود نیستند و دوست ندارند فرم بینی آن ها از حالت طبیعی و مردانه خارج شود قابل انجام است.

دکتر علی بصام

دکتر علی بصام

دکتر علی بصام، متخصص گوش و حلق و بینی، با بیش از ده سال سابقه جراحی بینی
دارای بورد تخصصی گوش و حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی تهران – سال ۱۳۸۸
فلوشیپ اتولوژی از دانشگاه علوم پزشکی تهران – سال ۱۳۹۰
برچسب ها:
مقالات مرتبط
عمل بینی بسته بدون بخیه

عمل بینی بسته بدون بخیه

یکی از مهم ترین سردرگمی هایی که برای افراد متقاضی عمل بینی پیش می آید، در زمینه انتخاب بهترین روش انجام عمل بینی است. راه های مختلفی برای دسته بندی انواع رینوپلاستی وجود دارد که یکی از آن ها بر اساس نحوه ایجاد برش است....

افتادگی بینی بعد از عمل

افتادگی بینی بعد از عمل

افتادگی بینی بعد از عمل یکی از عوارض این جراحی است که در صورتی که این جراحی توسط جراح با تجربه و همچنین به صورت درست واصولی انجام نشود، بروز پیدا خواهد کرد و در این عارضه نوک بینی فرد حالت افتاده ای پیدا کرده و منجر به...

بهترین فصل برای عمل بینی چه زمانی است؟

بهترین فصل برای عمل بینی چه زمانی است؟

انتخاب بهترین فصل برای جراحی بینی، اهمیت بسیاری در نتیجه نهایی و راحتی بعد از جراحی دارد. فصل پاییز و زمستان به عنوان فصل‌های مناسب برای جراحی بینی شناخته می‌شوند. در این فصل‌ها، دمای محیط پایین‌تر است که می‌تواند به...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *