عمل ترمیم بینی

عمل ترمیمی بینی (جراحی بینی برای بار دوم)

عمل ترمیمی بینی

جراحی ترمیمی بینی چگونه انجام می‌شود؟

عمل ترمیمی بینی چگونه است؟ این جراحی می‌تواند بنا بر نوع آسیب و ایرادات بینی به صورت جراحی بینی بسته و یا باز انجام شود. اما نکته مهم در این عمل توجه به آسیب‌های پوستی در بینی است که اگر بدست جراح با تجربه انجام شود می‌تواند تا حدودی ریسک عمل ترمیمی را کاهش دهد. توجه داشته باشید اگر آسیب پوستی بیش از حد باشد ممکن است پزشک انجام جراحی ترمیمی را توصیه نکند. همچون ممکن است در مراحل جراحی از تکنیک‌های نوین برای انجام عمل ترمیمی بینی بهره ببرد. در ادامه برخی از مراحل جراحی بینی ثانویه را برایتان شرح خواهیم داد:

مراحل جراحی بینی ترمیمی

مرحله اول (بیهوشی)

مرحله اول برای این است که شما در طی مراحل جراحی دردی احساس نکنید. امروزه از تکنیک‌های بیهوشی جدید از عوارض آن به شدت کاسته شده است. همچنین انجام جراحی با بی‌حسی می‌توانید در طول جراحی بهره ببرید.

مرحله دوم (ایجاد برش‌ها)

در مرحله بعدی در بینی شما برش ایجاد می‌شود. از آنجایی که در جراحی بینی ترمیمی نیاز به ایجاد تغییرات گسترده در بینی وجود دارد، بنابراین نیاز است عمل به سبک باز انجام شود.

مرحله سوم (ایجاد تغییرات و به کارگیری تکنیک‌های جدید در جراحی ترمیمی بینی)

استفاده از تکنیک‌هایی اعم از پیوند غضروف به بینی برای استحکام بینی عمل شده الزامی است. این اقدام لازم است با صلاحدید متخصص انجام شود و همچنین به استحکام بینی شما کمک فراوانی می‌کند.

مرحله چهارم (بخیه زدن برش‌ها)

در مرحله بعدی برش‌ها بخیه می‌خورد. معمولاً بخیه‌ها به شکلی ظریف برش می‌خورد. بنابراین این مورد به همراه رعایت مراقبت‌های بعد از جراحی باعث می‌شود جای بخیه‌ها بعد از جراحی روی بینی شما باقی نماند.

نمونه‌های جراحی بینی ترمیمی

در ادامه می‌توانید عکس های ترمیم بینی دکتر علی بصام را مشاهده کنید. ‌ایشان به دلیل تجربه و سابقه بالا در زمینه جراحی بینی ترمیمی بیماران بسیاری به‌ایشان مراجعه می‌کنند. از طرفی مشاهده نمونه کار قبل و بعد می‌تواند به شما در انتخاب متخصص کمک‌کننده باشد.

عکس ترمیمی بینی
عمل ترمیمی بینی طبیعی

مهم‌ترین علت انجام عمل ترمیم بینی

چه بینی هایی نیاز به ترمیم دارند ؟ اگر بخواهیم صادقانه در این مورد با شما صحبت کنیم، مهمترین دلیلی که باعث می‌شود شما بعد از انجام این کار نیاز به ترمیم آن پیدا کنید، عدم انتخاب یک جراح خوب و با تجربه است.

با این که ممکن است عوامل خارجی دیگری مانند برخورد ضربه‌ی سنگین به بینی و … در از بین رفتن حالت زیبای بینی بعد از عمل اولیه نقش داشته باشند، اما ۹۰ درصد افرادی که برای جراحی ترمیمی بینی مراجعه می‌کنند، توسط جراحانی عمل شده‌اند که از دقت، مهارت و تجربه‌ی کافی در زمینه‌ی انجام عمل برخوردار نبوده‌اند و به همین دلیل، فرد نتیجه‌ی دلخواه خود را از این جراحی نگرفته است.

در قسمت زیر می‌توانید نمونه کار های دکتر علی بصام را ببینید که فرد در آن حتی با گذشت ۳ سال از روز انجام عمل، از نتیجه راضی است:

۰۰:۲۹
truncate dir-rtl

رضایت بیمار – سه سال بعد از عمل بینی

اما چه زمانی به عمل ترمیمی بینی نیاز است؟

زمانی که افراد بعد از عمل دچار تنگی نفس، عدم قرینگی در دو طرف تیغه بینی و یا ایجاد انحراف در تیغه بینی می‌شوند به عمل ترمیمی بینی سوق پیدا می‌کنند.

گا‌هاً افرادی که دارای بینی گوشتی بوده‌اند، پس از عمل بینی گوشتی، برگشت بینی به حالت قبل و افتادگی نوک بینی را تجربه می‌کنند که این موضوع خود عاملی برای انجام جراحی بینی مجدد خواهد بود.

از طرفی افرادی که اصرار بر انجام جراحی بینی فانتزی داشته‌اند، به دلیل بروز تنگی نفس و یا خسته شدن از ظاهر مصنوعی بینی خواستار عمل ترمیمی بینی خواهند شد.

در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که این عمل اگر به دست بهترین جراح بینی در تهران انجام نشود و یا اصول این جراحی به درستی رعایت نشود می‌تواند فرد را ملزم به استفاده از عمل ثانویه بینی کند.

گفتنی است که در برخی افراد به دلیل آسیب بسیار به ساختمان بینی گا‌هاً امکان انجام جراحی ثانویه نخواهد بود و یا این جراحی با ریسک بسیار بالا انجام خواهد شد.

بنابراین آنچه در این باب می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد، این موضوع است که افرادی که برای اولین بار دست به چنین جراحی می‌زنند در انتخاب نوع بینی دقت لازم را داشته باشند.

عمل ترمیمی بینی
فبل و بعد عمل بینی برای بار دوم

عوامل مؤثر در عمل ترمیمی بینی

علل مختلفی می‌توانند نیاز به جراحی ترمیم بینی را در فرد ایجاد کنند. این علل می‌توانند روحی یا حتی جسمانی (مثل مشکلات تنفسی) باشند.

از جمله دلایل روحی انجام عمل ترمیمی بینی می‌توان به موارد مهم زیر اشاره نمود:

  • عدم کسب نتیجه‌ی دلخواه از جراحی اولیه
  • راضی نبودن از فرم و حالت بینی بعد از جراحی اولیه
  • میل به تغییر شکل بینی بعد از عمل جراحی (وسواس و کمال گرایی افراطی)

آیا عمل ترمیمی بینی را انجام دهیم یا خیر؟

فرد به پزشک مراجعه می‌کند و بیان می‌کند که نتیجه عملش اون چیزی نبوده که خودش می‌خواسته! قطعاً اگر از لحاظ ظاهری در بینی فرد مشکلی وجود نداشته باشد دکتر پیشنهاد می‌کند که به هیچ عنوان عمل ترمیم دوباره صورت نگیرد. درست است که با گذر زمان این کار یک جراحی ساده و بدون خطر محسوب شده است اما این که به هر دلیلی برش در بینی ایجاد شود و تغییرات اعمال شود و دوباره بینی بخیه بخورد اتفاق منطقی‌ای نیست.

از جمله دلایل جسمانی افراد برای انجام عمل ترمیم بینی عبارتند از:

✅ انحراف تیغه بینی (این عارضه در جراحی‌های غیراصولی و ناشیانه، امری بدیهی و شایع است. )

✅ مشکلات تنفسی

ممکن است افرادی را در اطراف خود دیده باشید که بعد از جراحی دچار مشکلات تنفسی، خروپف‌های شبانه و یا حتی اختلالات خواب شده باشند. در برخی از موارد در بعضی از مراجعه‌کنندگان انحراف بینی مشاهده می‌شود که در عمل بینی اولیه هیچ دستی به آن‌زده نشده و نیاز است که در عمل دوباره این مشکل هم برطرف شود.

✅ عدم قرینگی سوراخ‌های بینی

علاوه بر موارد فوق الذکر ممکن است؛ اعمال ضربه و فشار به بینی بعد از جراحی اولیه باعث تغییر حالت و فرم آن شود. در این موارد نیز فرد به دلیل دفورمیتی ایجاد شده در بینی خود، تصمیم به جراحی ثانویه و ترمیم عیوب و عوارض موجود، می‌گیرد.

عکس بعد از عمل ترمیم بینی

افراد مناسب برای جراحی ترمیم بینی

برای انتخاب کاندید مناسب عمل ثانویه بینی نیاز به بررسی چند پارامتر است. موارد زیر در ارزیابی فرد برای جراحی ترمیمی بینی مؤثر هستند:

  • علت تصمیم فرد به جراحی ترمیم بینی
  • بررسی دقیق علائم و شواهد موجود (استفاده از گرافی های تشخیصی گزینه های بسیار مناسبی برای کمک به تصمیم درست و صحیح پزشک، هستند.)
  • بررسی درخواست و انتظارات فرد از عمل ترمیم بینی
  • توجه به سن و شرایط سلامتی بیمار

جراح بینی می تواند با بررسی موارد فوق الذکر، بهترین تصمیم را برای رسیدن به نتیجه ی ایده آل و رضایت بخش؛ انتخاب نماید.

علت تصمیم فرد به جراحی ترمیم بینی

بررسی دقیق علائم و شواهد موجود (استفاده از گرافی‌های تشخیصی گزینه‌های بسیار مناسبی برای کمک به تصمیم درست و صحیح جراح ، هستند. )

  • بررسی درخواست و انتظارات فرد از عمل ترمیم بینی
  • توجه به سن و شرایط سلامتی بیمار
  • جراح بینی می‌تواند با بررسی موارد فوق الذکر، بهترین تصمیم را برای رسیدن به نتیجه‌ی‌ایده‌آل و رضایت بخش؛ انتخاب نماید.

افراد نامناسب برای جراحی ترمیمی بینی

گروهی از افراد وجود دارند که علی رغم نتیجه‌ی مناسب و‌ایده‌آل جراحی اولیه‌ی بینی، تصمیم به عمل ریویژن یا ترمیمی می‌گیرند.

این که تأکید بر گزینه‌های روانی از جمله “علت تصمیم به عمل” را داریم این است که این افراد ثبات رفتاری ندارند و تنها به دلیل تنوع و رسیدن به درخواست‌های نامعقول خود تصمیم به این عمل جراحی می‌گیرند. در این حالت لازم است این افراد در ابتدا با یک روانشناس در مورد خواسته‌های خود صحبت کنند و مشورت‌ها و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

زیرا تجربه نشان داده است؛ عمل جراحی ترمیم بینی در این افراد نیز راهی از پیش نمی‌برد!!! در این حالت؛ نه تنها فرد از نتیجه‌ی ترمیم بینی عمل شده رضایت ندارد، بلکه بر شدت انتظارات نامعقول وی نیز افزوده خواهد شد.

شاید به همین دلیل است که برخی از جراحان بینی عمل ترمیمی بینی همکاران دیگر را قبول نمی‌کنند زیرا علاوه بر پیچیدگی عمل، حاشیه بیشتری هم دارد.

نمونه عمل ترمیمی بینی

ترمیم بینی سربالا (خوکی شکل)

دماغ خوکی شکل یکی از بدترین عارضه‌هایی است که احتمال دارد بعد از انجام جراحی بینی فانتزی ایجاد شود. زمانی که پزشک از مهارت کافی برخوردار نباشد در روند عمل غضروف یا قوز روی بینی را بیش از حد طبیعی برش داده و بر می‌دارد. یکی از عوارض بی‌دقتی و عدم مهارت پزشک این است که نتیجه جراحی به شکل بینی خوکی در می‌آید.

در واقع اگر پوست و غضروف در ناحیه پل بینی به طور استاندارد برش نخورد و از تنه اصلی جدا شود نوک بینی بالاتر از پل بینی قرار می‌گیرد و سوراخ‌های بینی نمای زیادی خواهند داشت. این نوع بینی ابداً مورد علاقه افراد نیست و می‌توان این اتفاق را ناگوار‌ترین عارضه بعد از عمل اولیه دانست.

در این موارد برخی از افراد برای جراحی ترمیمی بینی اقدام می‌کنند تا بینی‌شان که بیش از حد سر بالا شده است را ترمیم کنند. در عکس زیر می‌توانید ببینید که بینی خیلی سربالا تا چه اندازه می‌تواند بر روی زیبایی صورت فرد تأثیر منفی گذاشته و نارضایتی فرد را به دنبال داشته باشد:

یکی از موارد کاربرد عمل ثانویه بینی آن است که با انجام این جراحی، بینی‌هایی که بعد از عمل رینوپلاستی اولیه خوکی شکل شده‌اند را می‌توان ترمیم کرد. در عمل بینی خوکی شکل جراح می‌تواند با برش‌هایی که در نواحی خاصی‌زده می‌شود نوک بینی را به طور متناسب فرم دهد تا لوله‌های بینی به شکل بهتری در آیند. در نتیجه شکل بینی خوکی بهبود پیدا می‌کند.

بینی خوکی و عمل ترمیمی بینی

خطرات عمل ترمیمی بینی

عمل ترمیم بینی نیازمند دقت و تخصص بالای پزشک است. زیرا اگر دکتر اشراف و دقت کامل نسبت به این عمل و عوارض احتمالی آن نداشته باشد، نه تنها مشکلات موجود برطرف نمی‌شوند، بلکه بر شدت آن‌ها نیز افزوده خواهد شد!!! به همین دلیل بهترین اقدامی که شما می‌توانید به عنوان داوطلب جراحی ترمیم بینی انجام دهید، انتخاب بهترین جراح ترمیم بینی است.

از جمله عوارض نامطلوب عمل ترمیمی بینی عبارتند از:

  • تشدید مشکلات تنفسی بیمار
  • ایجاد ظاهر نامناسب و بسیار مصنوعی در بافت بینی بیمار و به جا ماندن بخیه‌ها
  • ایجاد عدم تقارن فاحش بین سوراخ‌های بینی

علاوه بر این ممکن است بیمار به دلیل عدم موفقیت در جراحی ترمیم بینی، دچار انواع مشکلات روحی مثل افسردگی شدید شود. پس شما که در انتخاب اول خود اشتباه کردید و جراحی مناسب برای عمل خود انتخاب نکرده‌اید دقت خود را بیشتر کنید.

آیا عمل ترمیم بینی درد دارد؟

قطعاً دردی که بر اثر عمل به وجود می‌آید به همان نسبت تغییرات ایجاد شده است. در برخی از افراد مشکلات بینی زیاد است و دکتر برش‌های بینی را در کنار بینی و وسط بینی ایجاد می‌کند تا پوست بینی کامل بلند شود و مشکلات در استخوان‌ها و غضروف‌ها را از بین ببرد. در بعضی‌ها تنها یک برش بر پایین تیغه میانی بینی کافی است پس نمی‌توان گفت در مقایسه با جراحی بینی اول درد بیشتر یا کمتری دارد. شاید کبودی‌های بعد از عمل بیشتر و شاید هم به نسبت قبل کمتر باشد.

هشدار‌هایی در مورد عمل ترمیم بینی

ریسک فاکتور‌های مربوط به عمل ترمیمی بینی زیاد هستند. شاید به همین دلیل است که اکثر جراحان بینی توصیه می‌کنند تا در جراحی اول خود، نهایت دقت و توجه را بکار ببرید تا به عمل ثانویه نیاز پیدا نکنید.

در عمل اولیه‌ی بینی جراح، فضا و امکان بیشتری برای اعمال تغییرات مورد نیاز دارد. پزشک می‌تواند با آزادی عمل بالاتری در این جراحی، به رفع عیوب ظاهری و داخلی بینی بیمار، بپردازد. اما در عمل ترمیم؛ چون بافت بینی از قبل دستخوش تغییر شده است، فضا و بستر برای اعمال تغییرات مجدد توسط جراح، محدود‌تر می‌باشد.

به طور مثال؛ بانک غضروفی و استحکام استخوان بینی برای تغییرات مجدد در عمل رویژن ضعیف‌تر است و جراح باید با دقت بسیار بالایی روند جراحی ترمیم را مدیریت کند.

زمان مناسب برای عمل ترمیمی بینی حداقل یک سال بعد از عمل اولیه است. پس عجله نداشته باشید و صبور باشید تا بتوانید نتیجه عمل اولیه خود را ببینید و سپس اقدام به عمل برای بار دوم کنید.

نمونه کار عمل ترمیمی بینی استخوانی

هدف از انجام جراحی بینی ترمیمی چیست؟

جراحی ترمیمی بینی، که به آن جراحی رینوپلاستی ثانویه نیز گفته می‌شود، عملی است که برای اصلاح و بهبود نتایج جراحی قبلی بینی انجام می‌شود. این نوع جراحی معمولاً به دلایل مختلفی انجام می‌شود، از جمله:

  • اصلاح مشکلات ساختاری: اگر جراحی اولیه به مشکلات تنفسی یا ساختاری بینی منجر شده باشد، جراحی ترمیمی می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.
  • بهبود ظاهر: اگر نتایج جراحی اولیه از نظر زیبایی‌شناسی رضایت‌بخش نباشد، جراحی ترمیمی می‌تواند برای بهبود ظاهر بینی انجام شود.
  • اصلاح عوارض جراحی: در برخی موارد، ممکن است عوارضی نظیر عفونت، جای زخم بیش از حد یا تغییر شکل غیرمنتظره بعد از جراحی اولیه رخ دهد که نیاز به اصلاح دارند.

جراحی ترمیمی بینی معمولاً پیچیده‌تر از جراحی اولیه است و نیاز به تخصص و تجربه بیشتری دارد. به همین دلیل، انتخاب یک پزشک با تجربه و ماهر در این زمینه بسیار مهم است.

نتیجه جراحی ترمیمی بینی

بهترین جراح ترمیم بینی در تهران علاوه بر توانایی و مهارت بالا می‌تواند مشاور و پشتیبان بیمار باشد. زیرا تنها پزشک متخصص می‌تواند با گوش فرا دادن به درخواست‌ها و انتظارات بیمار بهترین راه حل را انتخاب کند.

پزشک بعد از معاینات و بررسی‌های مورد نیاز، اطلاعات مناسبی از عمل ترمیم بینی و نتایج احتمالی حاصل از آن را برای بیمار شرح می‌دهد. به دنبال این امر؛ تصویرسازی مناسبی در ذهن بیمار، از عمل ترمیم شکل خواهد گرفت.

این تصویر‌سازی انتظارات بیمار را چارچوب می‌بخشد و او را برای رسیدن به یک نتیجه‌ی‌ایده‌آل و رضایت بخش، سوق می‌دهد.

در اکثر مواقع نتیجه عمل ترمیمی بینی به شرح زیر است:

  • درمان قطعی انحراف بینی
  • متقارن ساختن سوراخ‌های بینی
  • رفع عیوب ظاهری
  • رفع مشکلات تنفسی بیمار
  • کمک به خوش فرم شدن ظاهر بینی

به خاطر داشته باشید درصد اتفاق افتادن تمام موارد مذکور، متناسب با نتیجه‌ی حاصل از عمل اولیه و نوع بینی بیمار، متفاوت خواهد بود.

فیلم ترمیم بینی

در فیلم زیر می‌توانید روند انجام و نتیجه‌ی عمل ترمیمی بینی توسط دکتر علی بصام را ببینید. همانطور که مشاهده می‌کنید، بینی فرد پیش از ترمیم دارای مشکلات متعددی بود و فرد همچنین مشکلات تنفسی بسیاری داشت که همه‌ی این مشکلات با انجام جراحی ترمیمی بینی از بین رفتند:

۰۴:۳۰
truncate dir-rtl

فیلم عمل ترمیم بینی

ترمیم بینی عمل شده بدون جراحی

راه حل ترمیم عیوب و عوارض بعد از جراحی اولیه‌ی بینی، همیشه عمل ثانویه نیست! خوشبختانه با پیشرفت و ترقی علم پزشکی روش‌های بسیار متنوعی برای پاسخگویی به نیاز درمانی و زیبایی انسان ابداع شده‌اند.

به طور مثال؛ تزریق ژل به بینی می‌تواند راه حل مناسب و ایمنی برای رفع عیوب ظاهری بینی باشد.

فردی را در نظر بگیرید که بعد از عمل؛ قوس بیش از اندازه‌ای در استخوان بینی خود داشته باشد.

این فرد می‌تواند با استفاده از فیلر‌های پرکننده، این فرورفتگی را برطرف سازد و زیبایی را به بینی و چهره‌ی خود بازگرداند.

حال فرض کنید فردی از مشکلات تنفسی بعد از عمل جراحی رنج می‌برد.

متأسفانه این مشکل با روش‌های ساده قابل حل نبوده و نیاز به عمل رویژن و ثانویه برای برطرف کردن عوارض موجود، است.

پس فراموش نکنید تنها عیوب کوچک بینی را می‌توان با تزریق فیلر از بین برد و قرار نیست بعد از ژل تزریق کردن به بینی مشکلات داخلی بینی برطرف شود.

نمونه کار عمل ترمیمی بینی بدون جراحی
همان طور که در این نمونه کار ترمیم بینی می بینید، با تزریق فیلر به روی تیغه ی بینی، قوس آن کاهش پیدا کرده است و نتیجه ی عمل بینی از فانتزی و سربالا به مدل طبیعی تبدیل شده است.

چرا افراد تصمیم به جراحی بینی برای بار دوم می‌گیرند؟

باید توجه داشته باشید هرگونه نقص در بینی نمی‌تواند انجام جراحی ترمیمی بینی را به دنبال داشته باشد. شما زمانی باید به انجام این عمل بیندیشید که دارای یکی از فاکتور‌های زیر باشید.

  • ارتفاع بیش از اندازه بینی
  • بروز قوس بیش از اندازه بر تیغه بینی
  • عدم تقارن در پره‌های بینی
  • عدم تقارن در سوراخ‌های بینی
  • بروز انحراف در تیغه بینی
  • کوچک شدن بیش از اندازه بینی
  • بروز اختلالات تنفسی
  • و در اخر عدم ایجاد تغییر در ظاهر بینی و درمان مشکلات ساختاری بینی

به یاد داشته باشید که ایرادات ناچیز در ظاهر بینی ممکن است بعد از جراحی به وجود آید که کنار آمدن با آن‌ها بهتر از پذیرفتن ریسک عمل بینی ترمیمی است. لذا اگر دچار وسواس شده‌اید قبل از اقدام به عمل ترمیمی بینی با بهترین دکتر ترمیم بینی در تهران مشورت کنید.

با وجود تمامی این فاکتور‌ها ممکن است برخی افراد حتی با داشتن یکی از مواد فوق الذکر نتوانند عمل بینی ترمیمی را انجام دهند. در ادامه بیشتر در این باره می‌خوانید.

آنچه قبل از عمل بینی ترمیمی باید به آن توجه کنید!

آنچه برای انجام عمل ترمیمی بینی بسیار حائز اهمیت است، این است که افراد با انتظاری معقول اقدام به انجام این جراحی کنند. باید در نظر داشته باشید که انجام جراحی ترمیمی بینی می‌تواند نتیجه عکسی را نیز در پی داشته باشد. لذا در ابتدا از لزوم انجام این جراحی با پزشک مشورت کنید.

  • دقت داشته باشید در مواقعی ممکن است ساختار بینی امکان جراحی دوم به افراد را ندهد.
  • باید توجه داشته باشید انجام ترمیم باید حداقل پس از یک سال از جراحی اولیه انجام شود.
  • داخل بینی باید از هرگونه زخم عاری بوده باشد.
  • برای تجربه جراحی موفقیت‌آمیز باید جراح از تمامی جزئیات جراحی اولیه مطلع باشد.

عمل بینی ترمیمی در صورت ایجاد تغییرات اندک می‌تواند به صورت بی‌حسی موضعی انجام شود. اما اگر بینی به تغییرات و اصلاحات اساسی نیازمند باشند باید تحت بیهوشی عمومی صورت گیرد.

در صورت بروز اختلالات اساسی مانند انحراف بینی و یا نیازمندی فرد به پیوند استخوان جراحی بینی باز انجام می‌شود.

مراقبت‌ها بعد از جراحی بینی ترمیمی بیش از جراحی اولیه بینی حائز اهمیت است و فرد باید با دقت بیشتری توصیه‌های بعد از عمل را رعایت کند.

بهترین جراح ترمیم بینی را چگونه پیدا کنید !

در اکثر مواقع توصیه می شود عمل ترمیم بینی را به جراح عمل اولیه سپرد. زیرا جراح اولیه بهتر از هر پزشک دیگری علت شکست در عمل اولیه بینی را می داند.

زیرا هر چقدر جراح دوم دقت کافی در معاینات حضوری، بررسی پرونده پزشکی فرد متقاضی و در نظر گرفتن شرح عمل اولیه و شرایط موجود داشته باشد، نمی تواند به اندازه ی جراح اول نسبت به وضعیت بافت بینی فرد و علت اصلی شکست عمل اول بینی، آگاه و واقف باشد!!!

با این حال بسیاری از افرادی که تصمیم به جراحی ترمیم بینی گرفته اند نسبت به جراح اول خود بی اعتماد می باشند. این افراد گمان می کنند که با انتخاب جراح دیگری می توانند سریع تر به خواسته ها و انتظارات خود از عمل ثانویه بینی دست پیدا کنند.

توجه داشته باشید در این زمان نباید اعتبار جراح قبلی خود را زیر سوال ببرید. جدا از اشتباهات فاحش و غیرقابل قبول، ایجاد یک سری مشکلات احتمالی در تمام عمل های جراحی (چه زیبایی و چه درمانی) محتمل می باشد

هزینه ترمیم بینی عمل شده

هزینه ترمیم بینی بعد از عمل می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  1. تجربه و تخصص جراح: جراحان با تجربه و متخصص ممکن است هزینه‌های بیشتری برای ترمیم عمل بینی دریافت کنند.
  2. پیچیدگی عمل ترمیمی: اگر عمل ترمیمی پیچیده‌تر باشد و نیاز به تغییرات زیادی در ساختار بینی داشته باشد، هزینه بیشتر خواهد بود.
  3. موقعیت جغرافیایی: هزینه‌ها به شدت تحت تأثیر مکان جغرافیایی قرار می‌گیرند. هزینه جراحی‌های ترمیمی در کلان‌شهرها یا کشورهای خاص ممکن است بیشتر از مناطق دیگر باشد.
  4. هزینه‌های جانبی: هزینه‌های بیمارستان، داروها، مشاوره‌های بعد از عمل و سایر هزینه‌های جانبی می‌توانند بر هزینه نهایی تأثیر بگذارند.

در مجموع، هزینه ترمیم بینی می‌تواند از چند میلیون تومان تا ده‌ها میلیون تومان متغیر باشد.

مطالب مرتبط
4 Responses
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search