آیا جراحی بینی درد دارد؟

درد جراحی بینی و روش های کاهش آن

یکی از نگرانی های افراد برای انجام جراحی درد بعد از عمل بینی می باشد و سوالی که بیشتر متقاضیان این جراحی از جراح خود می پرسند این است که آیا جراحی بینی درد دارد؟ و برای کاهش درد باید چه اقدامی انجام داد؟ در خصوص پاسخ این سوال باید گفت که در حین انجام جراحی فرد دردی را به دلیل بیهوشی یا بی حسی موضعی احساس نخواهد کرد ولی امکان دارد بعد از جراحی و در دوران نقاهت اندکی درد داشته باشند که جای نگرانی نیست می توان با استفاد از روش هایی درد جراحی بینی را کاهش داد.

درد-جراحی-بینی-و-روش-های-کاهش-آن

در این مقاله به طور کامل در مورد درد جراحی بینی و روش های کاهش درد صحبت خواهیم کرد، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

درد در دوران نقاهت عمل بینی

در خصوص درد جراحی بینی باید گفت که در طول انجام جراحی فرد دردی را احساس نخواهد کرد چرا که از داروی بیهوشی و بی حسی استفاده شده است، اما بعد از جراحی و به هوش اومدن افراد به دلیل وارد شدن ضربه جهت اعمال تغییرات به ساختار و استخوان بینی مقداری درد را احساس خواهند کرد که طبیعی بوده و جای نگرانی نمی باشد همراه با این درد امکان دارد مقداری التهاب، تورم و کبودی نیز در ناحیه عمل شده مشاهده شود، که پس از مدتی با گذشت زمان برطرف خواهند شد.

دوران نقاهت این جراحی در حدود یک الی دو هفته زمان برده و پس از گذشت یک هفته افراد قادر خواهند بود تا به محل کار خود بازگشته و فعالیت های روزانه و روزمره خود را از سر بگیرند، ولی برای کاهش درد و تورم توصیه می شود که مهم چنان از انجام فعالیت های سنگین بدنی به مدت چند هفته خودداری کنند.

درد عمل بینی به چه صورت است؟

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، یکی از نگرانی های افراد در خصوص انجام عمل درد آن می باشد که باید در این خصوص گفت جای نگرانی نمی باشد چرا که امروزه بهترین جراح بینی از روش ها و تکنیک هایی جهت انجام جراحی استفاده می کند که کم ترین مقدار درد و تورم را برای افراد به همراه خواهد داشت.

درد-جراحی-بینی-به-چه-صورت-است؟

و در خصوص مقدار درد جراحی بینی باید گفت که میزان درد به تحمل افراد و همچنین شرایط بدنی و نوع بینی و روش استفاده شده در جراحی بستگی دارد. در واقع احساس مقداری درد بعد از جراحی و همینطور سردرد طبیعی بوده ولی در صورتی که بیشتر از زمان تعیین شده درد طول کشید باید افراد جهت تشخیص و درمان در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنند. می توان از روش های مختلفی جهت کاهش این درد استفاده کرد که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

روش های کاهش درد جراحی بینی

بسیاری از افراد به دلیل تحمل کمی که قبال درد دارند به دنبال روش هایی جهت کاهش درد عمل می باشند که در ادامه این روش ها را معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از آن ها به کاهش درد بینی خود کمک کنید.

روش-های-کاهش-درد-جراحی-بینی
  • استفاده از کمپرس سرد هر چندساعت یکبار در طول روز برای بهبود خونرسانی در بدن و کاهش میزان درد، کبودی و تورم بینی بعد از عمل
  • مصرف مسکن های تجویز شده مانند استامینوفن توسط پزشک متخصص جهت کاهش درد و سردرد
  • خودداری از مصرف داروهای ضدالتهابی مانند آسپرین، ژلوفن و… به دلیل افزایش خونریزی و ایجاد درد در ناحیه بینی
  • استراحت به اندازه کافی
  • خودداری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید مستقیم به دلیل جلوگیری از افزایش درد و افزایش خونریزی
  • استفاده از مسواک های نرم برای جلوگیری از وارد شدن فشار به بینی و افزایش درد
  • پیروی از رژیم غذایی نرم و مایعات به دلیل جلوگیری از وارد شدن فشار به بینی و افزایش درد
  • خودداری از فین کردن برای کاهش درد و جلوگیری از خونریزی
  • نوشیدن آب فراوان و مایعات زیاد برای کاهش درد و تورم بینی در کم ترین زمان
  • جلوگیری از وارد شدن ضربه به بینی
  • استفاده از دوبالشت در زیر سر در هنگام استراحت برای کاهش درد
  • خودداری از خم کردن سر به سمت پایین
  • شست و شوی داخل بینی با استفاده از سرم های نمکی شست و شو برای بهبود تنفس و کاهش درد
  • عطسه و سرفه با دهان باز برای کاهش درد

سخن پایانی

در خصوص انجام این جراحی می باشد که باید گفت جای نگرانی نمی باشد چرا که میزان درد این جراحی آنقدری نمی باشد که اذیت کننده باشد و موجب شود که افراد از انجام این جراحی و بهبود فرم بینی خود صرف نظر کنند. و برای کاهش درد و عوارض این جراحی توصیه می شود که افراد به جراح با تجربه و بامهارتی مراجعه نمایند.

سوالات متداول درد جراحی بینی

آیا برداشتن تامپون بینی با درد همراه است؟

خیر، امروزه به دلیل استفاده از تامپون های کوچک و استفاده از پماد تتراسایکلین درآوردن تامپون با درد همراه نخواهد بود.

درد جراحی بینی چه مدت بعد از عمل از بین خواهد رفت؟

به طور معمول درد از یک الی دو ساعت بعد از جراحی آغاز شده و به طور معمول تا یک هفته بعد افراد ممکن است در بینی خود احساس درد داشته باشند که می توان با انجام روش هایی که در این مقاله ذکر شد و مصرف مسکن ها به کاهش درد کمک بسیار زیادی کرد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search