خطرات عمل بینی

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است، یکی از پرسش های پرتکرار افرادی است که قصد انجام جراحی بینی را دارند. به همین جهت این مطلب را به پاسخ این پرسش و خطرات بعد از عمل بینی پرداختیم تا ضمن آگاهی از آن ها و در صورت برخورداری از شرایط لازم، اقدام به این جراحی نمایید. به طور کلی آن دسته از افرادی که زیر ۱۸ سال هستند، از کم خونی شدید رنج می‌برند یا دچار حساسیت شدید، بیماری قلب و عروقی و بیماری دیابتی هستند، انجام این جراحی توصیه نمی‌شود. با ما در ادامه این مطلب از سایت دکتر بصام همراه باشید تا به طور کامل به شرح علائم خطرات بعد از عمل بینی بپردازیم.

آیا عمل بینی خطرناک است؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که عمل بینی نیز همانند سایر جراحی ها، خطرات احتمالی را به همراه خواهد‌داشت، اما به طور کلی این جراحی بی خطر بوده و تنها در صورت برخورداری از شرایطی که در ادامه شرح خواهیم‌داد، جان شما را به خطر می‌اندازد. به همین جهت پیش از اقدام به جراحی، باید توسط پزشک مجرب معاینه شده و پس از شرح وضعیت خود و آگاهی از خطرات بعد از عمل بینی، زیر تیغ جراحی بروید. 

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

اگر شما نیز با این پرسش که عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است، مواجه شده‌اید این بخش را با دقت مطالعه نمایید. 

افراد با بیماری زمینه‌ای

قطعا در صورتی که دچار بیماری خاصی نیستید و از سلامت کامل برخوردارید، کاندیدای مناسبی جهت انجام جراحی بینی خواهید‌بود. این در حالی است که وجود برخی بیماری‌های زمینه‌ای، نظیر بیماری دیابت، بیماری قلبی، تنفسی و … شما را از جراحی بینی باز خواهد داشت. از جمله خطرات این بیماری ها عبارتند از:

خطرات عمل بینی برای بیماران دیابتی

 از شایع‌ترین بیماری‌های متابولیسمی، دیابت است که ضمن اختلال در سوخت و ساز گلوکز، منجر به اختلال در تولید انسولین نیز خواهد‌شد. بنابراین روند بهبود زخم‌های پس از جراحی بینی در این بیماران بسیار کند بوده که این مورد احتمال عفونت زخم‌ها را بالا می‌برد. همچنین از آن جایی که جهت انجام جراحی بینی، باید از شب قبل ناشتا باشید، احتمال افت قند خون در افراد دیابتی را افزایش می‌دهد. بنابراین در صورتی که از بیماری دیابت رنج می‌برید، حتما پیش از عمل به پزشکی مجرب جهت مشاوره مراجعه نمایید.

خطرات عمل بینی برای بیماران قلبی 

افرادی با بیماری قلبی نیز در معرض خطرات بعد از عمل بینی هستند، به گونه‌ای که پزشکان معتقدند این دسته از افراد، ممکن است در اثر داروی بیهوشی دچار واکنش شوند و سلامت آن‌ها به خطر بیافتد. جهت تصمیم در رابطه با انجام عمل بینی برای این بیماران، نیاز به مشورت پزشک است.

خطرات عمل بینی برای بیماران تنفسی 

در پاسخ به این پرسش که عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است، باید گفت که در بیمارانی با مشکلات تنفسی نظیر تنگی نفس و آسم، به دلیل مواد بیهوشی، احتمال مواجه شدن با مشکلات جدی وجود دارد. به همین دلیل این دسته از افراد، بهتر است از انجام این جراحی خودداری کرده یا در صورت صلاحدید پزشک عمل بینی را انجام دهند.

خطرات عمل بینی برای افراد دارای کم خونی 

با وجود این که عمل بینی با خونریزی شدید همراه نیست، اما به افرادی که دچار کم خونی حاد هستند، توصیه می‌شود که ابتدا بیماری خود را درمان کرده و سپس جهت عمل بینی اقدام نمایند. البته ماده بیهوشی با تنگ کردن رگ‌ها، بروز خونریزی شدید را کاهش می‌دهد، اما افرادی با هموگلوبین کمتر از ۱۰، باید حتما ابتدا جهت درمان بیماری کم خونی خود اقدام کنند.

افراد زیر ۱۸ سال 

قطعا می دانید که حدودا تا سن ۱۸ سالگی، استخوان‌ها همواره در حال رشد بوده و حتی در صورت جراحی بینی پیش از این سن، احتمال تغییر فرم بینی وجود دارد. به همین جهت انجام جراحی بینی برای افراد زیر ۱۸ سال مجاز بوده و توصیه می‌شود که پس از تکمیل فرآیند رشد بدن، بینی خود را جراحی نمایید.

افرادی که به دخانیات و الکل اعتیاد دارند 

از عوارض مصرف الکل و استعمال دخانیات، می‌توان به مشکلات قلبی‌عروقی، تنگی نفس، مشکلات ریوی و … اشاره نمود. به همین جهت افرادی که دچار اعتیاد به دخانیات و الکل هستند، گزینه مناسبی جهت عمل زیبایی بینی نخواهند‌بود، زیرا این افراد در معرض مشکلات جدی در حین و پس از جراحی هستند.

افرادی با حساسیت‌های شدید

آیا شما فردی حساس و کمال‌گرا هستید؟ در صورتی که پاسختان به این پرسش مثبت است، به شما توصیه می کنیم که از انجام جراحی بینی خودداری نمایید، زیرا ممکن است از نتیجه عمل خود راضی نبوده و با گذشت مدتی مجددا تصمیم به جراحی ترمیمی بگیرید که این کار به بدن شما آسیب خواهد رساند و احتمال مشکلات جدی وجود خواهد داشت.

افراد دارای وسواس و بیماری‌های فکری 

اگر از بیماری فکری و وسواس رنج می‌برید، ممکن است پس از جراحی بینی، این بیماری‌ها در شما شدید شوند و حتی دچار افسردگی نیز شوید. گاها فکر و خیال‌های پیش و پس از جراحی بینی، سبب بالا بردن اضطراب و اختلالات فکری دیگری خواهد‌شد. بنابراین اگر با وجود این بیماری‌ها قصد جراحی بینی را دارید، بهتر است عمل زیبایی خود را تحت نظر روانشناس انجام دهید.

خطرات عمل بینی

چگونه خطرات عمل بینی را کاهش دهیم؟ 

در بالا به پاسخ عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟ پاسخ دادیم و اکنون قصد داریم چند راهکار جهت کاهش خطرات عمل بینی را شرح دهیم.

امتحان کردن روش‌های غیر تهاجمی 

قطعا انجام رینوپلاستی بدون جراحی، عوارض بسیار کمتری را به همراه خواهد‌داشت. به همین جهت در صورت امکان اصلاح فرم بینی از طریق روش هایی نظیر تزریق فیلر و سایر روش‌های غیر تهاجمی، ا این روش‌ها کمک بگیرید. بنابراین تا حد امکان روش‌های ذکر شده را به کار بگیرید ، زیرا این روش‌ها عوارض ناشی از بیهوشی را به همراه نخواهند‌داشت.

پیروی از سبک زندگی سالم

داشتن یک رژیم غذایی سالم، در کنار نوشیدن مایعات فراوان و کنار گذاشتن مصرف الکل و دخانیات، علائم خطرات بعد از عمل بینی را کاهش خواهدداد.

مصرف مواد معدنی، ویتامین و پروتئین‌ها

ترکیب ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین، نقش مهمی را در تسریع روند بهبودی و روند بهبود زخم‌ها و در نتیجه ترمیم بافت‌ها ایفا خواهد‌کرد.

دوری از استرس

قطعا استرس و اضطراب بالا، با از بین بردن آرامش شما، سبب تاخیر در بهبودی نیز خواهد شد. بنابراین استرس را از خود دور کنید.

استفاده از کمپرس سرد

به جهت کاهش درد و عوارض جانبی، می‌توانید از کمپرس سرد به مدت ۱۵ دقیقه استفاده کرده و مجددا پس از نیم ساعت آن را تکرار کنید. ماساژ بینی نیز در کاهش علائم پس از جراحی موثر خواهد‌بود.

همچنین در صورت مصرف داروهای خاص یا ابتلا به بیماری و داشتن استرس، پزشک خود را در جریان گذاشته و در صورت صلاحدید ایشان، اقدام به جراحی بینی کنید.

ممنوعیت بعد از عمل بینی 

این مطلب را به عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است، اختصاص دادیم. در این بخش نیز به شرح ممنوعیت بعد از عمل بینی خواهیم‌پرداخت تا با به کارگیری آن‌ها، از بروز برخی عوارض جلوگیری نمایید.

فعالیت‌های شدید فیزیکی 

فعالیت‌های فیزیکی شدید با افزایش گردش خون سبب افزایش خونریزی و تورم شده و بیماران را در معرض آسیب‌های جدی و شدید قرار خواهد داد. بنابراین از انجام این فعالیت‌ها جدا خودداری نمایید.

قرار گیری در معرض آفتاب 

اشعه مستقیم آفتاب، سبب تغییر رنگ در محل بخیه و سوختگی بینی خواهد‌شد. به همین جهت در صورت قرار گیری در آفتاب، از کلاه و کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده از عینک 

استفاده مداوم از عینک پس از جراحی، سبب برآمده شدن غضروف و بافت نرم بینی شده که به همین جهت تا مدتی پس از عمل، از لنز طبی استفاده کنید.

لمس کردن یا ضربه به بینی 

لمس یا ضربه به بینی، احتمال ایجاد تغییر غضروف و استخوان بینی و در نتیجه آسیب‌دیدگی بینی را به همراه دارد. به همین جهت بینی را لمس یا فشار ندهید.

سیگار کشیدن، مصرف الکل، خوردن غذاهای سفت، آرایش کردن و به پشت خوابیدن، از جمله ممنوعیت بعد از عمل بینی است.

در آخر بدانید

در پاسخ به این سوال که جراحی بینی برای چه کسانی خطرناک است، باید گفت در صورت مراجعه به افراد متخصص و همچنین در صورتی که جراح تایید کند این جراحی برای شما مناسب است، خطری شما را تهدید نمی‌کند. بنابراین همه این موارد را از جراح خود جویا شوید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search