بینی گوشتی جراحی

عمل بینی گوشتی + نتیجه و چالش ها

عمل بینی گوشتی یکی از چالش‌های رینوپلاستی محسوب می‌شود. در جراحی بینی گوشتی لازم است نکاتی از قبیل فرم بینی و بافت آن در نظر گرفته شود. معمولاً جراح با توجه به فرم اولیه در جلسه مشاوره قبل از جراحی بینی گوشتی به مراجع دید واقع بینانه از نتیجه جراحی می‌دهد. اما امروزه راهکار‌هایی وجود دارد که با رعایت آن‌ها خواهید توانست بهترین نتیجه را از عمل بینی گوشتی کسب کنید. اگر می‌خواهید نمونه‌های قبل و بعد این جراحی را ببینید، این مقاله را بخوانید.

چرا جراحی بینی گوشتی سخت است؟

این در واقع به ویژگی‌های آن بستگی دارد. در این بخش از مقاله ویژگی‌هایی که یک بینی گوشتی دارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • پوست ضخیم: می‌توان گفت که مهم‌ترین ویژگی بینی‌های گوشتی، پوست ضخیم آن است. این ویژگی می‌تواند بر روی نتیجه‌ی رینوپلاستی تأثیر‌گذار باشد.
  • غضروف ضعیف: غضروف بینی گوشتی از مقاومت پایینی برخوردار است. به همین دلیل ممکن است جراح با استفاده از غضروف طبیعی یا مصنوعی به تقویت ساختار بینی بپردازد.
  • عرض زیاد: بینی‌های گوشتی را معمولاً به نام بینی پهن نیز می‌شناسند. دلایل مختلفی در ایجاد این ویژگی نقش دارند.
  • پره‌های گشاد: پره‌ها یا سوراخ‌های بینی‌های گوشتی نسبت به بینی‌های استخوانی بزرگ‌تر هستند. وجود این ویژگی دلایل مختلفی دارند.
  • احتمال افتادگی بینی بعد از عمل: به دلیل داشتن پوست ضخیم و غضروف ضعیف، در صورتی که بینی گوشتی در جریان عمل تقویت نشود، احتمال بروز افتادگی یا انحراف وجود دارد.

در ادامه در رابطه با دلیل حساسیت این جراحی نسبت به سایر انواع عمل بینی، احتمال برگشت نتیجه‌ی آن و همچنین تفاوت آن با عمل بینی استخوانی توضیحات مفیدی را دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید از طریق باکس زیر، عنوان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

عکس‌های قبل و بعد از عمل بینی گوشتی

بررسی بینی‌های گوشتی عمل شده می‌تواند تصویر مناسبی از نتایج این عمل و عملکرد جراح مربوطه در ذهنتان ایجاد کند. به طوری که شما می‌توانید با بررسی نمونه کار‌های جراحی بینی گوشتی، پرسیدن نظر بیمارانی که تجربه‌ی این عمل جراحی را داشته‌اند و در نظر گرفتن سوابق پزشکی خود، جراح بینی یا تجربه و توانایی برای خود انتخاب کنید.

نمونه-کار-جراحی-بینی-گوشتی
نمای-سه-رخ-بینی-بعد-از-عمل-بینی-گوشتی

عمل ترمیم بینی گوشتی با استفاده از غضروف گوش

جراحی بینی گوشتی چگونه انجام می‌شود؟

✔ در بینی‌هایی که پوست ضخیم دارند، نباید اسکلت بینی را تضعیف کرد، بلکه باید استحکام غضروف و استخوان را تا حد ممکن حفظ نمود.

هدف از عمل بینی گوشتی، این نیست که بینی بدون توجه به فاکتور‌های درگیر و مؤثر کوچک شود؛ بلکه باید با برطرف کردن ایراد‌های ساختاری به صورت اصولی به فرم جدید در عین کاهش سایز متعارف بینی دست پیدا کرد.

نکته‌ی دیگری که وجود دارد، این است که از بین رفتن تورم بینی‌های گوشتی بعد از عمل، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد؛ به عنوان مثال اگر نمایان شدن فرم بینی استخوانی بعد از جراحی بین ۶ ماه تا یک سال زمان می‌برد، این مدت برای بینی‌های گوشتی بین یک تا دو سال است. نحوه انجام جراحی بینی گوشتی مشابه عمل بینی است. تنها ممکن است تکنیک های به کار رفته متفاوت باشد.

آیا جراحی بینی گوشتی برای شما نیاز است؟

دو مورد از مهم‌ترین سؤالاتی که مراجعان از دکتر بصام می‌پرسند، به همراه پاسخ آن‌ها در قسمت زیر قرار داده شده‌اند:

آیا کاندید جراحی بینی گوشتی هستید؟

با توجه به ویژگی‌های بینی گوشتی که در ابتدای مطلب معرفی کردیم، دانستن این که نوع بینی شما گوشتی هست یا خیر، کار سختی نخواهد بود. با این حال، اگر داوطلب رینوپلاستی هستید، بهتر است برای اطمینان یافتن از این موضوع به صحبت‌های پزشک خود توجه کنید. چرا که بسیاری از بینی‌های استخوانی ممکن است ظاهری شبیه به بینی‌های گوشتی داشته باشند اما از لحاظ ساختاری نتوان آن‌ها را در بخش بینی‌های گوشتی جای داد. این مورد در مشاوره قبل از جراحی مشخص می‌شود. برای پاسخ به این سؤال می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  • پوست روی بینی
  • بخش داخل بینی شامل مخاط
  • اسکلت بینی شامل استخوان و غضروف
۰۱:۴۰
truncate dir-rtl

با دیدن این فیلم می توانید نوع بینی خود را بشناسید!

عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ چه نتیجه‌ای دارد؟

شاید از اطرافیان خود شنیده باشید یا در وبلاگ‌های مختلف خوانده باشید که عمل بینی گوشتی سخت‌تر از عمل بینی استخوانی است. آیا علت این موضوع را می‌دانید؟

بینی‌های گوشتی از بافت غضروفی و استخوانی ضعیف برخوردار هستند. این امر باعث محدود شدن فضای جراح برای اعمال تغییرات مورد نیاز می‌شود. در گذشته رضایت افرادی که تجربه عمل بینی گوشتی داشتند، بسیار کم بود؛ زیرا جراحان در آن زمان از روش تقویت غضروف استفاده نمی‌کردند و بینی بعد از گذشت چند سال فرم اولیه خود را از دست می‌داد.

امروزه با توجه به ظهور روش‌های جدید برای انجام این عمل، بینی‌های گوشتی هم به مانند سایر بینی‌ها عمل‌های موفقیت‌آمیزی را پشت سر می‌گذارند. به همین دلیل لازم است جراح از تخصص و تبحر بالایی برای اعمال تغییرات روی بافت استخوان و غضروف بینی‌های گوشتی، برخوردار باشد. زیرا هر گونه اشتباه در روند عمل بینی گوشتی می‌توانند عوارض زیادی را به بیمار تحمیل کند.

تغییر در شکل و حالت بینی‌های گوشتی باید با در نظر گرفتن وضعیت استخوان و بافت غضروفی بینی بیمار انجام شود. افراط در تغییر حالت دادن بینی‌های گوشتی می‌تواند عوارض نامطلوبی ایجاد کند. همچنین جراح بینی باید آنقدر در زمینه انجام عمل بینی با تجربه و ماهر باشد که بتواند تناسب میان اعضای مختلف چهره را حفظ نماید.

دکتر سید علی بصام، متخصص ENT و جراح بینی

“عمل بینی برای افرادی که بینی گوشتی با پوست ضخیم دارند، موفقیت آمیز خواهد بود؛ اما تورم بینی بعد از جراحی دیرتر از بین می رود و برای کاهش سایز آن محدودیت وجود دارد.”

دکتر علی بصام

آیا عمل بینی گوشتی برگشت‌پذیر است؟

دغدغه‌ی بزرگ افرادی که بینی گوشتی دارند، دفورمیتی بافت بینی بعد از عمل است. در این بخش از مقاله می‌خواهیم به مشکلاتی که در گذشته در پی انجام جراحی بینی گوشتی باعث از بین رفتن نتیجه‌ی عمل و دفورمه شدن بینی می‌شده است و راه‌هایی که امروزه برای جلوگیری از وقوع این مشکلات ابداع شده‌اند، نکات مهمی را ذکر کنیم.

  • آیا واقعاً نتیجه بر می‌گردد؟
  • آیا می‌توان گفت که جراحی بینی گوشتی فایده‌ای ندارد؟

پاسخ این سؤالات منفی است.

در گذشته نتیجه جراحی بینی گوشتی نسبتاً از موفقیت پایینی برخوردار بوده و داوطلبان انجام این جراحی از نتیجه‌ی عمل راضی نبوده‌اند. همچنین توضیحاتی در رابطه با تکنیک‌های جدید انجام این عمل ارائه خواهد شد.

آیا جراحی بینی گوشتی ریسک دارد؟

زیرا در آن زمان، جراحان به مشکلات آناتومیک بینی‌های گوشتی توجه نمی‌کردند و هدف آن‌ها از جراحی بینی گوشتی فقط و فقط کاهش سایز بینی بود. به دلیل در پیش گرفتن روش یکسان با عمل بینی‌های استخوانی بود که مشکلات زیر پدید می‌آمدند:

  • گوشت اضافه بینی بعد از عمل ایجاد می‌شد.
  • ممکن بود نوک بینی با گذشت زمان به سمت پایین افتادگی پیدا کند.

تکنیک‌های جدید جراحی بینی گوشتی

امروزه برای جلوگیری از این پیش آمد، جراح بینی می‌داند که نباید اسکلت ضعیف بینی گوشتی را ضعیف‌تر کند. او حتی ممکن است به تقویت غضروف‌های بینی بپردازد تا بتواند به بهترین شکل ممکن از نتیجه عمل بینی محافظت کرده و از بازگشت شکل بینی به حالت اولیه‌ی خود جلوگیری نماید.

برای تقویت اسکلت بینی‌های گوشتی می‌توان اقدامات مختلفی انجام داد که مهم‌ترین آن‌ها پیوند غضروف است. در ادامه شرح کوتاهی در رابطه با این اقدام می‌خوانید:

پیوند غضروف در جراحی بینی گوشتی

اصلی‌ترین اقدامی که جدیدا برای کمک به افزایش استحکام بینی گوشتی انجام می‌شود، تقویت غضروف با استفاده از غضروف بخش‌های دیگر بدن است. در این روش از غضروف بخش‌هایی مانند لاله گوش یا دنده خود فرد استفاده می‌شود تا بتوان ساختار اسکلتی بینی را تقویت نمود.

به دلیل نگرانی‌هایی که در میان افراد در رابطه با عمل پیوند غضروف از دنده و گوش به بینی وجود دارد، تأثیری است که این اقدام بر روی این بخش‌ها می‌گذارد. به همین دلیل، لازم دیدیم که بیان کنیم: برداشتن غضروف از گوش و دنده برای پیوند زدن آن به بینی تأثیری بر روی ظاهر گوش ندارد.

همچنین برای افرادی که بینی گوشتی دارند و یک بار جراحی انجام داده‌اند ولی نتیجه‌ی دلخواه خود را نگرفته‌اند، عمل ترمیم بینی به کمک استفاده از غضروف گوش قابل انجام است.

انواع جراحی بینی گوشتی را می‌شناسید؟

عمل بینی گوشتی برای افراد با جنسیت‌های مختلف و با مدل‌های مختلف قابل انجام است. در این بخش می‌خواهیم به معرفی معروف‌ترین و رایج‌ترین انواع جراحی بینی گوشتی بپردازیم.

عمل بینی گوشتی مردانه

همان طور که در مقاله جراحی بینی مردانه گفتیم، بهترین فرم برای بینی آقایان، شکلی طبیعی و غیر فانتزی است تا بتواند تناسب مورد قبولی با دیگر اعضای صورت داشته باشد.

البته اگر خود فرد دوست داشته باشد که بینی‌اش به شکل فانتزی عمل شود، آن زمان جراح خواسته‌ی وی را مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت امکان، بینی به شکل دلخواه شخص جراحی خواهد شد.

آقایانی که بینی گوشتی دارند، می‌توانند از مزایای جراحی بینی برخوردار شده و به بهترین شکل ممکن به ترمیم ظاهر خود بپردازند.

جراحی-بینی-گوشتی-مردانه
عمل-بینی-گوشتی-مردانه

عمل بینی گوشتی زنانه

جراحی بینی گوشتی زنانه نیز ماهیتی همچون نوع قبل دارد؛ با این تفاوت که در این موارد، ترجیح بیشتر بانوان بر فانتزی بودن حالت بینی بعد از جراحی است. در قسمت‌های بعدی در رابطه با مدل‌های عمل بینی گوشتی اطلاعات زیادی را کسب خواهید کرد.

در تصاویر زیر نمونه کار جراحی بینی گوشتی زنانه را مشاهده می‌کنید:

جراحی-بینی-گوشتی-زنانه
عمل-بینی-گوشتی-زنانه

عمل بینی گوشتی طبیعی

در صورتی که بخواهید انجام عمل بینی نامحسوس باقی مانده و بینی‌تان بعد از جراحی شکل طبیعی داشته باشد، جراحی بینی طبیعی بهترین مدلی است که از سوی جراح به شما پیشنهاد داده می‌شود.

نمونه جراحی بینی گوشتی نیمه فانتزی
عکس عمل بینی گوشتی زنانه

نکته مهم در مورد مدل بینی گوشتی که باید قبل عمل بدانید

گروهی از افراد تمایل دارند بینی‌های خود را به صورت فانتزی یا عروسکی عمل کنند. در این مورد باید به چند پارامتر مهم توجه کرد:

  • به دلیل ضعیف بودن اسکلت استخوانی بینی، نمی‌توان تغییرات زیادی را روی تیغه‌ی آن اعمال کرد.
  • بینی‌های گوشتی بانک غضروفی کافی و مناسبی برای فرم دادن به بافت بینی (به حالت فانتزی) ندارند.
  • پوست بینی‌های گوشتی ضخیم است و شاید این امر در ظاهر نهایی بینی بعد از عمل جراحی تأثیر‌گذار باشد.
  • در مورد جراحی بینی فانتزی، بینی‌های استخوانی انتخاب بهتری هستند. زیرا این بینی‌ها، اسکلت و بافت غضروفی کافی و مناسبی برای تغییر فرم و حالت بینی به شکل فانتزی یا عروسکی دارند.

اشتباه نکنید!!! جراحی بینی فانتزی تنها مختص به بینی‌های استخوانی نیست. بینی‌های گوشتی را هم می‌توان به فرم و حالت نیمه فانتزی جراحی کرد. ولی با این تفاوت که جراح فضای کمتری برای تغییر حالت بینی‌های گوشتی دارد و باید با احتیاط و دقت بیشتری عمل کند.

تجربه عمل بینی گوشتی

افرادی که تجربه عمل بینی گوشتی داشته‌اند می‌توانند راهنما‌های مناسبی برایتان باشند. شما با انجام مشورت‌های لازم با این افراد می‌توانید تصویر‌سازی مناسبی از عمل بینی گوشتی در ذهنتان داشته باشید و آمادگی‌های لازم برای این عمل جراحی را کسب کنید. همچنین تجربیات آن‌ها به شما در انتخاب جراح بینی کمک می‌کند. در قسمت زیر نمونه‌هایی از رضایت افراد بعد از انجام جراحی بینی گوشتی نزد دکتر بصام را مشاهده می‌کنید:

نمونه-رضایت-مراجعه-کننده-از-عمل-بینی-گوشتی
رضایت-بیمار-از-عمل-بینی-گوشتی
رضایت-مراجعه-کننده-از-جراحی-بینی-گوشتی

فیلم عمل بینی گوشتی توسط دکتر بصام

خیلی از متقاضیان جراحی بینی گوشتی تمایل دارند از مراحل این عمل جراحی و روند آن اطلاع حاصل کنند. شاید برای خود شما هم پیش آمده باشد که قبل از اقدام به عمل زیبایی یا درمانی، به دنبال مشاهده‌ی فیلم آن جراحی باشید.

مشاهده‌ی فیلم عمل بینی گوشتی باعث تصویر‌سازی صحیح و ایجاد یک بک گراند مناسب از این عمل جراحی در ذهن بیمار می‌شود. بیمار با دیدن فیلم این عمل جراحی می‌تواند ترس و اضطراب خود را تحت کنترل بگیرد و بر آن فائق شود و با آمادگی بیشتری نسبت به انجام این عمل جراحی، اقدام کند.

در ویدیوی زیر می‌بینید که بینی گوشتی با وجود محدودیت‌هایی که برای عمل آن وجود دارد، به روش بسته عمل می‌شود. جراحی بینی بسته جدیدترین راه ترمیم بینی است و باعث از بین رفتن نیاز جراح به ایجاد بخیه بر روی بینی می‌شود. با هم ببینیم:

۰۲:۳۷
truncate dir-rtl

فیلم عمل بینی گوشتی به روش بسته

عمل بینی گوشتی متناسب با صورت شما انجام می‌شود

برای داشتن یک جراحی بینی گوشتی موفقیت‌آمیز و‌ایده‌آل لازم است تمام جوانب را در نظر بگیرید.

  • گام اول: انتخاب پزشک اصلح و با تجربه
  • گام دوم: درمیان گذاشتن دغدغه‌ها و انتظارات خود با جراح
  • گام سوم: کسب اطلاعات کامل در مورد جراحی بینی گوشتی اعم از مزایا و معایب این عمل جراحی
  • گام چهارم: داشتن دیدگاه صحیح و انتظارات واقعی از عمل جراحی بینی
  • گام پنجم: رعایت مراقبت‌های بعد از عمل و توجه به گوشزد‌های جراح بینی

سؤالات متداول جراحی بینی گوشتی

نتیجه نهایی بعد از جراحی بینی گوشتی چه زمان مشخص می‌شود؟

شما می‌تانید نتیجه نهایی را یکسال بعد از جراحی مشاهده کنید. این امری طبیعی است.

چگونه تأثیر مناسبی از نتیجه جراحی جراحی بینی گوشتی دریافت می‌کنیم؟

با رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی و همچنین مراعه به جراح باتجربه می‌توانید نتیجه دلخواه خود را کسب کنید

تکنیک‌های عمل بینی نیمه گوشتی به چه صورت است؟

برای این مورد ابتدا لازم است تحت معاینه متخصص قرار بگیرید و بینی شما از نظر ساختاری بررسی شود.

مطالب مرتبط
یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search