جراحی بینی پهن

جراحی بینی پهن + عکس عمل بینی پهن

بینی افراد را می‌توان به دو گروه استخوانی یا غضروفی و گوشتی یا پهن تقسیم‌بندی کرد. افرادی که بینی‌های پهن دارند، معمولاً از اندازه بینی خود رضایت ندارند و می‌خواهند که با انجام عمل‌های زیبایی و جراحی بینی پهن شکلی هماهنگ با سایر اجزای صورت به آن بدهند.

اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که به چه نوع بینی‌هایی پهن گفته می‌شود؟ آیا نتیجه حاصل از جراحی این نوع بینی‌ها مطلوب است؟ عوارض ناشی از جراحی بینی پهن چیست و … . پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتها دنبال کنید تا بتوانید پاسخ این سؤالات را بیابید.

۰۳:۱۵
truncate dir-rtl

فیلم واقعی جراحی بینی در اتاق عمل شرح مراحل عمل

بینی پهن چه ویژگی‌هایی دارد؟

پهن بودن غضروف‌های وسط بینی، تیغه پشتی بینی، نوک بینی، استخوان بینی، غضروف‌های جانبی بالا و پایین، سوراخ‌های بینی و نیز ضخیم بودن پوست بینی و گوشتی بودن آن می‌توانند علل پهن بودن بینی باشند.

برخی افراد هم هستند که بر این باورند که طول بینی آن‌ها به قدر کافی بلند نیست و همین امر موجب پهن نشان دادنش می‌شود. حال اینکه این باور درست باشد و یا یک تلقین، باید توسط پزشک متخصص تعیین شود.

عکس عمل بینی پهن

نحوه انجام جراحی بینی پهن

معمولاً در جراحی بینی‌های پهن و بزرگ از پیوند غضروف به بینی در جراحی استفاده می‌شود. جراحی بینی پهن با کمک دو سبک باز و بسته انجام می‌شود. مراحل انجام جراحی بینی پهن مشابه موارد زیر است:

  1. ابتدا فرد بیهوش می‌شود. جراحی بینی برای برخی از افراد ممکن است تحت بی‌حسی موضعی نیز انجام شود.
  2. بعد از آن، برش‌های لازم در پوست بینی ایجاد می‌شود. در صورتی که جراحی بینی به سبک بسته انجام شود، تنها در ناحیه کلوملای بینی برش ایجاد می‌شود.
  3. بعد از آن تغییرات لازم در بافت‌های استخوانی و غضروفی بینی ایجاد می‌شود. در مراحل جراحی بینی نمی‌توان پوست بینی را نازک‌تر و یا لاغر‌تر کرد. اما می‌توان موقعیت پره‌های بینی را تغییر داد. تغییرات در این مرحله تا جایی قابل انجام است که به ساختار تنفسی و عملکرد بینی آسیب نرساند.
  4. بعد از این مرحله برش‌های ایجاد شده بخیه می‌خورد. بخیه‌ها به شکلی دقیق و ظریف انجام می‌شود و معمولاً قابل جذب است.
  5. بعد از آن ریکاوری انجام می‌شود.
جراحی بینی پهن

جراحی بینی پهن و بزرگ چه نتیجه‌ای دارد؟

نتایج که بعد از جراحی بینی پهن و بزرگ ایجاد می‌شود، بسته به مشخصات ظاهری هر فرد ممکن است متفاوت باشد. اما عمدتاً ویژگی‌های زیر بعد از جراحی بینی ایجاد می‌شود:

  • بینی کوچک‌تر شده و باریک‌تر نشان داده می‌شود
  • در صورتی که فرد دچار مشکلاتی از جمله مجی و انحراف بینی باشد، در طول جراحی این معایب درمان می‌شود
  • پره‌های بینی اصلاح می‌شود
  • اصلاح نوک بینی و باریک‌تر نشان دادن آن

هر کدام از اهداف این جراحی با مشورت جراح و متناسب با صورت شما انجام می‌شود. هدف از جراحی بینی پهن، کاهش سایز سوراخ‌های بینی، اصلاح غضروف‌های بینی و همچنین انجام سایر تغییرات شخصی است.

روش‌های جراحی بینی پهن

جراحی بینی‌ گوشتی بسیار اهمیت دارد، زیرا بروز کوچک‌ترین اشتباه در فرآیند جراحی بینی، می‌تواند موجب ایجاد خلل در سیستم تنفسی افراد شود. برای تغییر بینی‌های پهن و خوش فرم ساختن آن‌ها، بنابر نوع بینی، می‌توان روش‌های جراحی مختلفی را تعیین کرد.

به عبارت دیگر ممکن است در برخی از موارد نیاز به جراحی کامل بینی نباشد و تنها با اعمال تغییرات روی بخشی از بینی بتوان به نتیجه دلخواه رسید. بنابراین انتخاب بهترین شیوه جراحی به پزشک جراح و نوع بینی بیمار بستگی دارد. پزشکان معمولاً روشی را برمی گزینند که کمترین خطر و آسیب را پس از جراحی، برای فرد داشته باشد.

نتیجه جراحی بینی پهن بازگشت‌پذیر است؟

افرادی که بینی پهنی دارند و می‌خواهند جراحی زیبایی انجام دهند، همواره این احتمال که ممکن است نتیجه عمل آن‌ها بازگردد، ذهنشان را مشغول می‌کند. چرا که زمزمه بازگشت به حالت اولیه برای بینی‌های پهن وجود دارد اما باید بگوییم که این طرز فکر برای گذشته است نه زمان حال.

امروزه تکنولوژی و روش‌های جراحی به قدری گسترش یافته‌اند که احتمال چنین مشکلی به حداقل رسیده است و کمتر شاهد بازگشت نتیجه جراحی بینی پهن می‌باشیم.

آیا جراحی بینی پهن بر پوست بینی تأثیر‌گذار است؟

خیر. جراحی پوست بینی را تغییر نمی‌دهد. ایجاد هرگونه تغییر در پوست بینی ضخیم برای فر عوارض جبران ناپذیری دارد. بنابراین در مراحل جراحی تنها پوست بینی به شکلی برش می‌خورد که جراح برای ایجاد تغییرات در بینی به بخش‌های مختلف آن دسترسی داشته باشد. همچنین از تکنیک‌های مختفی برای اصلاح نوک بینی استفاده می‌شود که پره‌های بینی در جای درست خود باقی مانده و بینی‌های بزرگ بعد از جراحی دچار افتادگی و نشود. با این تکنیک با آنکه ضخامت پوست بینی اصلاح نمی‌شود و این امر ممکن است بر طولانی بودن دوره نقاهت تأثیر بگذارد، اما نتیجه مناسب کسب می‌شود.

عمل بینی پهن
عمل بینی پهن

تکنیک‌های به کار رفته در جراحی بینی پهن

تکنیک‌های به کار رفته در جراح یبینی پهن، بسته به وضیت بینی هر فرد ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال پیوند غضروف به بینی و استفاده از غضروف‌های طبیعی بدن خود فرد، ممکن است برای برخی افراد انجام شود و برای برخی دیگر از تکنیک‌های دیگر در حین جراحی استفاده شود. در این خصوص لازم است با جراح خود مشورت کنید. بهترین جراح بینی در تهران با شناخت نیاز‌های شما، متناسب با صورت شما از جدیدترین تکنیک‌های جراحی بینی پهت ن استفاده می‌کند. در این صورت است که در عین داشتن بینی دلخواه، می‌توانید بهترین نتیجه را با دوران نقاهت کوتاه مدت‌تری تجربه کنید.

پس از جراحی بینی پهن، حواستان باشد!

تمامی نکات لازم برای حفاظت از بینی، باید توسط پزشک جراح اطلاع‌رسانی شود. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • استفاده از کمپرس یخ تا حداقل ۲ روز
  • استفاده از هرگونه دارو یا مسکن به صورت خودسرانه ممنوع است؛ حتماً باید با تجویز پزشک باشد.
  • پرهیز از خنده و گریه شدید و نیز صحبت کردن به مدت طولانی تا حدوداً ۲ هفته پس از جراحی
  • مصرف غذا‌های نرم و مایعات تا مدتی پس از عمل
  • حمام با احتیاط
  • پرهیز از قرار گرفتن در مکان‌های تعریق‌آمیز
  • خودداری از خوردن غذا‌های پرادویه و تند، چای و قهوه و تمامی نوشیدنی‌های داغ
  • شنا و آفتاب گرفتن حداقل تا ۲ ماه ممنوع است.
  • استفاده از بالش بلند برای خوابیدن
عمل بینی پهن

قبل از جراحی بینی پهن بزرگ بدانید

با آنکه جراحی بینی یکی از تکنیک‌هایی است که برای کوچک‌تر کردن بینی و ایجاد تناسب آن با سیر بخش‌های صورت از آن استفاده می‌شود، اما افرادی که بینی پهن و با پره‌های ضخیم و به اصلاح بینی گوشتی دارند، باید بدانند نتیجه جراحی بینی آن‌ها مطابق افرادی که بینی‌های استخوانی و پوست دارند نمی‌شود. بنابراین نتیجه جراحی هر فرد باید به نسبت بینی همان شخص مقایسه شود.

✔ قبل از جراحی اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، لازم است این مورد را به متخصص اطلاع دهید.

✔ لازم است نیاز‌های خود را قبل از انجام جراحی با متخثث در میان بگذارید

✔ شب قبل از جراحی در صورتی که جراحی شما تحت بیهوشی انجام شود، نیاز است ناشتا باشید.

چه عواملی باعث می‌شود جراحی بینی پهن بهترین نتیجه را داشته باشد؟

جراحی بینی پهن در صورتی بهترین نتیجه را دارد که عواملی از جمله به کارگیری بهترین تکنیک‌های جراحی، رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی و همچنین انتظارات معقول از نتیجه داشته باشید. این را از یاد نبرید بیشتر افرادی که بینی‌های پهن دارند، ممکن است بعد از جراحی تورم بیشتری را تجربه کنند. جای نگرانی نیست و با رعایت مراقبت‌های بعد از عمل بینی این عوارض اصلاح می‌شود.

در آخر بدانید

بینی عضوی از صورت است که بیشترین آمار جراحی را به خود اختصاص داده و در عین حال، حساس‌ترین اندامی است که جراحی آن انجام می‌پذیرد. چرا که نتیجه عمل در طولانی مدت همراه فرد است و در صورت نارضایتی، گا‌هاً امکان ترمیم نیست. حتی مشاهده شده که نتیجه حاصل از ترمیم نیز، مورد تأیید نبوده است.

از همین رو توصیه می‌شود در انتخاب جراح بینی خود، نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید و به هیچ عنوان عجله نکنید. و برای انجام جراحی بینی پهن به یک بهترین جراح بینی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search