بینی طبیعی بعد از عمل

عمل بینی طبیعی (Natural)

عمل بینی طبیعی امروزه بسیار پرطرفدار است و برای افرادی مناسب است که می‌خواهند بینی طبیعی داشته باشند. افرادی نیز به دلیل مواجهه با عوارض بعد از جراحی‌های غیر طبیعی، برای بار دوم این نوع جراحی را انتخاب می‌کنند. از میان تمام کیس‌های جراحی، افرادی هستند که دوست ندارند نتیجه آن در چهره آن‌ها آشکار باشد به همین دلیل به جراحی بینی طبیعی روی می‌آورند. اما برخی از افراد نمی‌دانند این جراحی چه مزایایی دارد و همچنین در نهایت چه ویژگی‌هایی ایجاد می‌کند. اگه می‌خواهید نمونه کارهای این جراحی به همراه جدیدترین تکنیک‌های به کار رفته در آن را بدانید، این مقاله را بخوانید.

جراحی بینی طبیعی چیست؟

جراحی بینی طبیعی که به نام جراحی بینی نچرال هم شناخته می‌شود، نوعی روش است که در طی آن تنها نواقص بینی اصلاح می‌شود. این جراحی بر اساس معیار‌های زیبایی شناختی انجام می‌شود. اصلاحات بینی نچرال در جلسه مشاوره قبل از انجام اقدامات جراحی با فرد هماهنگ می‌شود. این روش برای انواع بینی‌ها مطابق موردی که در ادامه مقاله می‌بینید، انجام می‌شود:

  • جراحی بینی گوشتی: منظور عمل برای افرادی است که دارای بینی گوشتی هستند بینی با ویژگی پوست ضخیم و چرب.
  • جراحی بینی استخوانی: معمولاً این بینی‌ها دارای قوز هستند و بافت بینی استخوانی دیده می‌شود تا غضروفی.
عمل-بینی-طبیعی-نمونه-کارهای-فوق-العاده

مدل بینی طبیعی عمل شده

اگر می‌خواهید نمونه کار‌های جراحی بینی نچرال را ببینید، می‌توانید در ادامه عکس قبل و بعد عمل بینی طبیعی دکتر علی بصام را ببینید:

عمل بینی طبیعی
جراحی بینی طبیعی
جراحی بینی نچرال

نمونه کارهای جراحی بینی طبیعی معمولاً نشان‌دهنده حفظ هماهنگی بینی با سایر اجزای صورت است، به طوری که تغییرات ایجاد شده به شکلی ظریف و غیرقابل تشخیص باشند. در این نوع جراحی، هدف اصلی کاهش سایز بینی و بهبود فرم آن است بدون اینکه بینی ظاهر غیرطبیعی یا به شدت تغییر یافته پیدا کند. عکس‌های قبل و بعد از عمل به‌خوبی نشان می‌دهند که چطور حجم و قوس بینی به صورت متناسبی تنظیم شده و در عین حال ویژگی‌های منحصر به فرد چهره فرد حفظ می‌شود.

چرا جراحی بینی طبیعی انجام دهم؟

در این بخش به معرفی مزایای مدل جراحی بینی طبیعی می‌پردازیم:

  • انجام عمل بینی طبیعی ضمن رعایت اصول جراحی و تناسب بینی با دیگر اعضای صورت بروز عوارض را به شدت کاهش می‌دهد.
  • این امر موجب می‌شود بیمار علاوه بر داشتن بینی زیبا سلامت آن را نیز بدست آورد.
  • عمل بینی طبیعی به صورتی انجام می‌شود که در ناحیه قوس بینی، فرو رفتگی بسیار و در ناحیه نوک بینی نیز سربالا بودن بیش از حد ایجاد نشود.

برای انجام این اقدام، متقاضیان باید در نظر داشته باشند اولویت در این جراحی بدست آوردن سلامتی در کنار زیبایی است. انجام برخی عمل‌های افراطی نه تنها زیبایی را به ارمغان نخواهد آورد، بلکه می‌تواند زمینه ساز مشکلات فراوانی نظیر اختلالات تنفسی نیز شود.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی طبیعی هستند؟

شاید جالب باشد بدانید همه افراد نمی‌توانند عمل بینی طبیعی انجام دهند و برخی از افراد به اصلاح از نظر جسمی و روحی مناسب‌تر هستند. در زیر به تعدادی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:

  • افرادی که سیگار نمی‌کشند و الکل مصرف نمی‌کنند.
  • افرادی که رشد صفحات بینی آن‌ها به پایان رسیده است.
  • افرادی که دوست ندارند بقیه افراد متوجه تغییرات آن‌ها شود.
  • افرادی که نمی‌خواهند بینی آن‌ها بسیار کوچک و سر بالا شود.
  • افرادی که دارای سلامتی جسمی و روحی کامل هستند و وسواس فکری ندارند.
کاندیدای-جراحی-بینی طبیعی

فواید و مزایا عمل بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی نسبت به سایر روش‌ها مزایایی دارد که در زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره شده است:

عمل بینی طبیعی زنانه

اگر مقدمه این متن را خوانده باشید، اصطلاح نچرال فیس که در بین جوانان امروزی مد شده را شنیدید. خواسته خیلی از بانوان یک عمل بینی طبیعی دخترانه است که با صورتشان همخوانی داشته باشد. بهترین جراح بینی طبیعی باید توجه داشته باشد که در این نوع عمل مسأله نژاد افراد را در نظر بگیرد مثلاً در نژاد‌هایی که صورت کشیده و بلند است نباید در مرکز صورت بینی گرد و کوچک دیده شود و بالعکس.

عمل-بینی-دخترانه-طبیعی

شاید خیلی از این چهره را دیده‌اید که دختری بینی خود را با عمل بسیار کوچک کرده و بعد از آن با روش‌هایی مانند تزریق فیلر و چربی گونه‌های خود را بزرگ کرده و با این روش‌ها فک و چانه خود را زاویه دار کرده است. این چنین است که شما زیبایی را در این صورت‌ها نمی‌بینید چون طبیعت و تناسب کاملاً از بین رفته است. در صورتی که اگر همین اعمال اصولی انجام می‌گرفت چهره می‌توانست در عین حفظ زیبایی به شکل متناسب تغییر کند.

عمل بینی طبیعی دخترانه

بهترین فرم بینی دخترانه هم بینی‌ای است که با ترکیب صورت هماهنگی داشته باشد. اینکه فرم بینی گرد باشد یا کشیده، اینکه چهره فرد از نیم رخ و سه رخ چطور دیده می‌شود، اینکه وقتی دختری لبخند می‌زند گونه‌ها و اطراف لب‌ها چه فرمی می‌گیرند همه و همه فاکتور‌هایی هستند که جراح آن‌ها را بررسی می‌کند.

در فیلم کسانی را مشاهده می‌کنید که این اقدام را انجام دادند، حتی بعضی از این جراحی‌ها آن قدر طبیعی است که ممکن است باورش برایتان سخت باشد:

۰۲:۴۰
truncate dir-rtl

فیلم جراحی بینی طبیعی زنانه توسط دکتر علی بصام

۰۳:۳۱
truncate dir-rtl

جراحی بینی طبیعی| دکتر علی بصام

۰۳:۴۷
truncate dir-rtl

فیلم عمل بینی طبیعی دکتر علی بصام

یک بینی طبیعی دارای چه ویژگی‌هایی است؟

آنچه بینی طبیعی عمل شده را از دیگر عمل‌های بینی متمایز می‌کند، نما و ساختار خارجی بینی است. به این صورت که ابتدا جراح تحت عمل جراحی نواقص داخلی نظیر پولیپ و یا انحراف را برطرف کرده و سپس برای ایجاد بینی طبیعی اقداماتی را انجام خواهد داد.


از اصلی‌ترین اقدامات برای ایجاد بینی طبیعی، رعایت فاصله نوک بینی تا لب است. زمانی که جراح بینی فاصله لب تا بینی را بین ۹۰ تا ۹۵ درجه ایجاد کند، در واقع بینی فرد شکل و نمای طبیعی پیدا خواهد کرد. از طرفی هر مقدار این فاصله به سمت ۱۱۰ درجه متمایل شود بینی شکل فانتزی به خود می‌گیرد. همچنین در این عمل از سایز و یا حجم بینی چندان کاسته می‌شود و جراح برای ایجاد بینی طبیعی می‌بایست اندازه کلی بینی را با تناسب دیگر اعضای چهره در نظر بگیرد.

جراحی بینی طبیعی مردانه 3
نمونه کار جراحی بینی در مردان
نمونه-کار-عمل-بینی-مردانه

نتیجه عمل بینی طبیعی

برای رسیدن به نتیجه مطلوب از جراحی بینی طبیعی نیازمند طی سه مرحله اساسی هستیم. در ابتدا توجه شما را به جدول زیر جلب می‌کنیم:

نتیجه عمل بینی طبیعی به چه مواردی بستگی دارد؟

مواردتوضیحات
نوع پوست بینیگوشتی یا استخوانی با پوست ضخیم یا نازک
ضخامت غضروفمیزان استحکام و ضحامت غضروف بینی
تقارن صورت میزان انحراف یا عدم تقارن در ساختار کلی صورت
وضعیت داخلی بینیوجود مشکلات تنفسی یا انحراف تیغه بینی
انتظار بیمارمیزان طبیعی یا فرم‌دهی دلخواه بیمار
سن بیمارتأثیر سن بر بهبود و تغییرات ساختاری
نوع بیهوشیانتخاب بین بیهوشی عمومی یا موضعی

مرحله اول: انتخاب و مشورت با جراح

این نکته بسیار حائز اهمیت است که برای این عمل باید گام ابتدایی که انتخاب جراح است را با اطمینان بردارید. بنابراین انتخاب بهترین جراح بینی شما را برای رساندن به رضایتمندی نزدیک‌تر خواهد کرد. پس از این انتخاب جلسه مشاوره با او نیز بسیار مهم خواهد بود. در این جلسه مشاوره شما می‌توانید درباره هدف و انتظار خود از عمل با جراح صحبت کرده و توصیه‌های ضروری را دریافت کنید.

مرحله دوم: رعایت توصیه‌های قبل و بعد از عمل

آنچه نتیجه عمل را موفقیت‌آمیز می‌کند تنها انتخاب یک جراح بینی طبیعی ماهر نیست. ممکن است شما به دلیل عدم رعایت مراقبت‌های بعد از عمل و یا اقدامات قبل از آن نتیجه جراحی را با چالش مواجه کنید، بنابراین توجه به توصیه‌های جراح و رعایت آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

مرحله نهایی: داشتن انتظارات واقع بینانه

اگر پس از یک جراحی که به دید اطرافیان و جراح موفقیت‌آمیز است، اما شما کماکان بر تصور خود پافشاری می‌کنید، بدانید که این اقدام را با هدف مناسب انتخاب نکرده‌اید. اگر انتظار بینی طبیعی را دارید باید به یاد داشته باشید این نوع بینی بنا به ایجاد تناسب با دیگر اعضای صورت و ایجاد هارمونی با آن‌ها انجام شده است. لذا باید ضمن در نظر گرفتن ظاهر بینی به تناسب و سلامت آن نیز توجه داشته باشید.

نمونه جراحی بینی طبیعی انجام شده توسط دکتر بصام

۰۰:۱۳
truncate dir-rtl

جراحی بینی طبیعی مردانه

۰۰:۲۴
truncate dir-rtl

جراحی بینی طبیعی

قبل از تصمیم‌گیری جراحی بینی طبیعی

اقدامات قبل رینوپلاستی کمک می‌کند که روند جراحی به خوبی پیش رود و شما نتیجه دلخواه را کسب کنید. در زیر به تعدادی از این اقدامات و مراقبت‌ها اشاره می‌کنیم:

  • قبل از هر اقدامی لازم است شما به دنبال متخصص خوب باشید نمونه کار‌های پزشک را به خوبی بررسی کنید تا بعد از جراحی پشیمان نشوید.
  • همه سؤالات در جلسات معاینه پیش از جراحی همه سؤالات خود را از پزشک بپرسید.
  • باید توجه داشته باشید که نباید چند هفته قبل و بعد از این جراحی آسپرین استفاده کنید.
  • اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید و یا بیماری دارید حتماً پزشک را از این موضوع مطلع کنید.
  • مصرف سیگار و همچنین مشروبات الکلی می‌تواند در روند جراحی اختلال ایجاد کند و گردش خون را مختل کند بنابراین حداقل دو هفته قبل از جراحی از استفاده آن‌ها خودداری کنید.
  • توصیه می‌شود برای کاهش عوارض بعد از جراحی ۸ ساعت قبل از عمل چیزی نخورید و نیاشامید.
  • شب قبل از جراحی حتماً به حمام بروید.
  • در روز جراحی خانم‌ها نباید هیچ گونه آرایش و لاک ناخن داشته باشند، همچنین آقایان باید ریش و سبیل خود را اصلاح کنند.
  • در روز جراحی از ورود هرگونه زیورآلات به اتاق عمل خودداری کنید.
  • برای کاهش استرس در روز عمل سعی کنید حداقل چند روز قبل از آن مسیر‌های رسیدن به بیمارستان را چک کنید.
  • در روز جراحی آزمایش و مدارک پزشکی را به همراه خود بیاورید.

جراحی بینی طبیعی یا نچرال یکی از پرطرفدارترین مدل‌ها در سراسر دنیا است. این جراحی برای کسانی که مایل به ایجاد تغییرات کوچک در بینی خود هستند، مناسب است. نتیجه این جراحی متناسب با چهره هر فرد و نیازها و خواسته‌های وی متفاوت است. بنابراین اگر قصد انجام این کار را دارید، لازم است به صورت جداگانه با متخصص در اینباره مشورت کنید.

سوالات متداول جراحی بینی طبیعی

مطالب مرتبط
13 Responses
    1. بستگی داره قبلا به چه صورت عمل شده باشه. اگر پتانسیلش وجود داشته باشه میشه. باید دقت کنید که تا یک سال نباید عمل ترمیم انجام بدین تا شکل بینی تثبیت بشه. بهترین راه اینه که وقت مشاوره بگیرید و برای معاینه تشریف بیارید.

    1. خیلی هم عالی، این که بخواهید بینی تون بعد از عمل چه شکلی باشه کاملا سلیقه ای هست.

    2. پونزده سالمه به علت خونریزی و مشکلات تنفسی که بعد عمل ایجاد میشه خانواده به هیچ عنوان اجازه نمیدن بزرگ شدم عمل کنم.بینی استخونی دارم و خیلی بده ،دلم میخواد کاملا طبیعی درست بشه جوری که کسی متوجه نشه عمل کردم😔.کاش یه روز بزارعمل کنم چون خیلی چهره مو زشت کرده.

      خواستم بدونم چند سال دیگه اجازه عمل کردن دارم😔

      1. اگر بینی درست عمل بشه، خونریزی و مشکلات تنفسی اتفاق نمی افته! بینی های استخوانی به بهترین شکل ممکن عمل میشن و نتیجه ی عملشون خیلی خوبه. البته باید معاینه بشید. اگر مشکلات تنفسی از راه بینی داشته باشید، ممکنه حتی این مشکلات با انجام جراحی بینی رفع بشن. بعد از ۱۸ سالگی بهترین سن برای عمل بینی هست.

  1. سلام ببخشید من متولد ۸۴ هستم و بینیم استخونیه و خیلی بده 😑مامان و بابامم به هیچ عنوان نمیزارن بزرگ شدم عمل کنم😔خواستم بدونم از چه سنی میتونیم بریم عمل کنیم ؟

    مامانم دکتر بیهوشی قلبه واینقدر راجب تنگی نفس و خونریزی بعد عمل شنیده از همکاراش که نمیزاره .

    خیلی گناه دارم چون بینیم خیلی زشته،منم دلم میخواد کاملا طبیعی باشه طوری که تغییر کنه ولی مثلا یه غریبه ببینه نفهمه عملی بوده😭💔

    1. سلام. خیلی ها هستن که در سن پایین عمل می کنن اما بعد از معاینه شدن توسط جراح. باید بررسی بشید که ایا رشد ساختار بینی تون تکمیل شده یا خیر. خیلی از افراد بعد از ۱۸ سالگی رشدشون کامل میشه و به همین دلیل سن معمول برای انجام عمل بینی هجده سالگی هست. در مورد مدل عمل هم باید بگم که امکان طبیعی عمل شدن بینی وجود داره؛ البته برای دادن نظر دقیق باید بررسی شده باشید.

  2. سلام اقای دکتر و من خیلی دوس دارم بیام عمل کنم ولی به خاطر کرونا میترسم… نمیدونم چیکار کنم

  3. سلام امکان مشاوره ی انلاین از طریق واتساپ وجود داره؟ چون من تهران نیستم
    فکر میکنم بینیم گوشتیه دلم میخواد بینیم نقصاش برطرف شه و طبیعی باشه و کسیم متوجه نشه عمل کردم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search